Tuesday 22 August 2017

Moving Media Di Tata Motori


Tata Hexa SUV lanciato a Rs. 11,99 lakh Il Hexa SUV è stato svelato da Tata Motors al 2016 Salone di Ginevra nella sua forma di concetto a seguito della quale ha fatto il suo debutto in India al 2016 Auto Expo. Il Hexa è un modello completamente nuovo that8217s ha uno stile di crossover-ish, ma l'hardware adatto per le escursioni off-road lievi. Il nuovo lancio Tata Hexa ha avuto luogo il 18 gennaio 2017. Tata Hexa prezzo in India inizia a Rs. 11,99 lakh (ex-showroom Delhi). A tal punto di prezzo, l'Hexa rivaleggia con il Mahindra XUV500. Test drive della nuova Hexa hanno già iniziato presso i concessionari autorizzati Tata. CLICCA QUI per TATA Hexa Test Drive Review. Inoltre, continuate a leggere per la nuova Tata Hexa Prezzo, India Dettagli di lancio, specifiche e mileage - Tata ha un certo numero di nuovi lanci in fila per il mercato indiano. Nel corso dei prossimi mesi, Tata lancerà il Kite 5 e Nexon SUV compatto. Il Hexa diventa il più costoso modello di Tata in giro. Lancio del Hexa sarà seguita dal Tiago AMT, Aquilone 5 e la Nexon nel 2017. È possibile controllare il nuovo Hexa al recentemente lanciato Hexa Experience Centre. Tata Hexa India TVC Si prega di notare tutte le finiture di cui sopra saranno offerti in entrambe le configurazioni a 6 posti e 7 posti. I prezzi della Tata hexa partono da Rs. 11,99 lakh (ex-showroom). A questo punto di prezzo, l'Hexa si presenta come un bel proposta di valore-prezzo. Le prenotazioni per l'Hexa sono già aperte e Tata sostiene l'Hexa ricevuto circa 250 prenotazioni in appena un paio di giorni. Here8217s uno sguardo ai principali rivali della Hexa ed i loro prezzi 8211 Rs Tata Safari Storme. 12.0-18.03 lakh di Rs. 9.99-14.60 lakh di Rs. 10,51-15,36 lakh di Rs Toyota Innova Crysta Renault Lodgy Stepway. 13.73-20.93 lakh di Rs. 8.88-13.04 lakh di Rs. 9.44-11.27 lakh Il Hexa potrebbe costare un po 'meno rispetto al XUV500. Sarà anche un costo inferiore a quello Innova Crysta. Tuttavia, è più costoso rispetto al Safari Storme. Come è il caso con la maggior parte dei prodotti Tata, i punteggi alti sul rapporto qualità-prezzo. Tata Hexa Chilometraggio Ci aspettiamo che l'Hexa hanno una percorrenza media superiore al Safari Storme. Ciò significa che l'Hexa potrebbe offrire una percorrenza di 12 KMPL in città e circa 15 KMPL in autostrada. Tata Hexa Specifiche Lunghezza x Larghezza x Altezza 4788 x 1903 x 1791 mm Tipo ruote e acciaio Dimensioni 16 pollici (XE, XM) 19 leghe pollici (XT) Motore Tipo Cilindrata 2,2 litro Varicor Diesel Varicor 400 Diesel 5 velocità manuale 6 marce manuale e 6 velocità Auto 12-15 KMPL (stimato) a quattro ruote motrici visto sopra sono le specifiche ufficiali Tata Hexa. Il motore della Tata Hexa è la familiarità del motore diesel da 2,2 litro. E 'disponibile in due forme 8211 Varicor 320 e Varicor 400. Il motore più potente produce 154 CV e 400 Nm. Varicor 320 offre 149 CV e 320 Nm. Questi motori alimentano anche la Tata Safari Storme. Le finiture e XM XT di Hexa saranno disponibili con un manuale a 6 marce o un cambio automatico a 6 marce. Una coppia su richiesta del sistema di trazione integrale è disponibile sul variante XT top-end. Tata Hexa Dimensioni In termini di dimensioni, la nuova Tata Hexa è lunga 4.788 mm, larga 1.903 mm e alto 1.791 mm. Ha un passo di 2.850 mm. Questo si traduce in un sacco di spazio in cabina. Il Hexa ha una altezza da terra di 200 mm. Ha un serbatoio da 60 litri. Tata Hexa Caratteristiche del proiettore fari Chrome Applique su Griglia del radiatore MID per Volante in pelle-avvolta strumento Console Touchscreen Infotainment Sistema Lega Faux Skid Piastra Premium fanali posteriori doppio scarico Tubi in pelle Premium Tappezzeria 10 altoparlanti JBL Sistema Audio 19 pollici All Wheel Drive da Borg Warner guidando Modalità ambiente di illuminazione per Cabin ConnectNext App controllare queste caratteristiche renderanno la Hexa la vettura più caricato nella sua fascia di prezzo. Caratteristiche come il sistema di JBL audio a 10 altoparlanti e Super guida Modi di fare Hexa spiccano. I punteggi Hexa bene anche sul fronte della sicurezza. Caratteristiche Tata Hexa sicurezza Sei airbag Anti-Lock Braking System (ABS) elettronica della forza frenante distribuzione di freno Pre-fill parcheggio Traction Control immobilizer posteriore sensori posteriori parcheggio fotocamera con Active Linee Guida Tata Hexa Design Review 8211 Esterno Va bene, there8217s una leggera somiglianza con l'Aria, ma Tata ha fatto abbastanza per dare alla macchina una propria identità unica. In attacco, il nuovo cofano motore è molto più piatta e presenta un design a conchiglia. I fari look sofisticato e la griglia con la sua ampia, inserto cromato fa abbastanza per mascherare le somiglianze. Il paraurti è la caratteristica principale qui che dispone di una diga di aria vasta inferiore con alluminio spazzolato circonda. Le caratteristiche, muscolari abitative fendinebbia spigolose LED luci diurne con conseguente un frontale molto attraente. Mentre Tata insiste Hexa è un modello completamente nuovo, there8217s ancora qualche somiglianza con l'Aria nel profilo laterale. Tuttavia, il Hexa presenta un rivestimento di plastica per i passaruota. È interessante notare che il rivestimento presenta una Range Rover Evoque come nodo nella curva che potrebbe essere un suggerimento verso un maggiore coinvolgimento da ingegneri Land Rover. La parte posteriore è stato completamente rifatto. E 'ora dispone di Volkswagen orizzontale come luci di coda aggiungendo una dose molto bisogno di carattere al back-end, così come i doppi scarichi, la piastra paramotore finto rifinito in alluminio spazzolato, oscurato pilastro, ecc Tata Hexa Interior Design Review La Tata Hexa dispone di tutti-neri interni e si può vedere chiaramente che ricorda le cruscotti Zest e Bolt8217s all'interno. La consolle centrale dispone di un touchscreen di primo piano con pianoforte nero circonda e il tema angolare generale funziona abbastanza bene. Il volante è stato tolto direttamente dal Zest con comandi audio e del telefono e rifinito in nero con accenti in argento. Il concetto in mostra a Ginevra caratterizzato da una configurazione a sei posti con sedili capitano per la fila centrale. Ci sono prese di corrente 12V e le bocchette AC per i passeggeri di seconda e terza fila. Il sgabuzzino rivestito tetto dal Aria è stato abbandonato a favore di un molto più ordinato tessuto rivestito tetto. la sicurezza degli occupanti è garantita dalle 6 airbag a bordo, controllo elettronico della stabilità, del fascio proiettore fari automatici e tergicristalli con sensori di pioggia. Il design della versione di produzione del Hexa non è un allontanamento dal modulo concetto, sulla base di quanto presentato all'Expo Auto. Il Hexa è sicuramente un ottimo incrocio cercando. E 'probabile che suscitare le cose un po' nello spazio di 11-18 lacs. Tata ha chiaramente fatto un enorme passo avanti con il concetto Hexa. Questo è in continuità con quello che ha fatto con la scorza e il bullone. La Tata Hexa SUV è un'altra prospettiva promettente da Tata Motors e, si spera, di eseguire molto meglio di quanto l'Aria. Tieni d'occhio questo spazio per più. Tata Hexa Opzioni di colore Tata sta offrendo il Hexa in cinque tonalità di pittura tra cui Tungsteno Argento Arizona Blue Sky Grigio platino Silver Pearl Bianco Tata Hexa Motore e Trasmissione Tata8217s imminente crossover è in vendita con il motore diesel 2.2 litri Varicor 400. Abbiamo già visto questo motore sul Safari Storme. Questa unità rende 156 CV di potenza massima e una coppia massima di 400 Nm. Un manuale a sei marce viene offerto come opzione di trasmissione standard. C'è anche essere una opzione cambio automatico a 6 marce in offerta. La Tata Hexa ottiene un setup All Wheel Drive con 8216Super guida Modes8217. Sembra Caratteristiche amp stile degli interni del motore potente Ampio servizio di rete Sensibile Qualità chilometraggio medio di carburante Tata Hexa walk-around Review Video Restate sintonizzati per Auto Blog India per più Tata Hexa prezzo e India dettagli di lancio. Inoltre, cosa ne pensi il prezzo Tata Hexa in India dovrebbe essere Fateci sapere commentando qui sotto. Spero che hai estratto il nostro Tata Hexa Test Drive Review. Il nuovo 2015 TATA hexa Analogamente Range Rover Evoque, ma Hexa è a 6 posti ed è più lungo di Range Rover Evoque. Ma mi piace il entrambe le due vetture in questo tempo TATA HEXA battere la vende più di Mahendra XUV500 nel look saggio e prestazioni saggio. In caratteristiche Mahendra è in vantaggio sulla razza. 8230 L'Aria e prime impressioni suggeriscono che essi hanno fatto un lavoro decente che potete leggere qui. Ma è l'acquirente indiano medio maturato abbastanza per capire come capace la vettura è davvero o è 8230 8230 viene ipotizzato che il design della Tata Q501 sarà fortemente ispirato al nuovo concept Hexa che Tata Motors recentemente presentato a questo year8217s Salone di Ginevra . Il nuovo Hexa 8230 ho MEED macchina per il prestito di 8230 Tata Hexa 8230 8230 L'Aria mai veramente decollato pur essendo un prodotto molto competente. Questo ha inviato ingegneri Tata8217s torna al tavolo da disegno e hanno ora venire con la Hexa. In sostanza una versione pesantemente rielaborata del Aria, l'Hexa ottiene un più butch esterno, che è ora più SUV-like, nuovi interni di migliore qualità e un motore aggiornato. Sarà alimentato dalla Safari8217s Varicor unità 400 Diesel abbinato ad un manuale a 6 marce o un automatico a 6 marce. Inoltre, come l'Aria, ci sarà un sistema di AWD opzionale. Il Hexa sarà il secondo nuovo prodotto Tata che sarà lanciato quest'anno. Il primo è la Tiago. Il Hexa, essendo un crossover SUV-MPV, assumerà il Mahindra XUV500, Toyota Innova, e la Honda BR-V. (Per saperne di più.) 8230 caratteristica del tetto 1. Sun devono essere considerati. 2. In caso di cambiare design della lampada testa, non come aria. Storme è attraente. 3. Perché non 4 x 4 trasmissione automatica 4. plastiche interne da raffinare. 5. Dare una sensazione di aerei della cabina di guida. 8230 TATA HEXA 8230 Interno della tata hexa..i non come BCS Toyota Innova cristallo ka jo interno hai..vo bahut hai..more intelligente di tata hexa..amp indietro a zig-zag finestra disign di Tata hexa i miglioramenti non like..plzz in auto it8230but aspetto molto intelligente più di campare a Toyota Innova cris .. 8230 Tata Hexa 8230 TATA Hexa è il miglior SUV rispetto al Innova cristallo, Mahindra XUV 5oo e altri suv8217s. Ha una caratteristica molto buona cioè ESP (Electronic Stability Program) che non è menzionato sopra. E 'molto liscia da guidare rispetto ad altri suv8217s. Le persone non sono il coraggio sufficiente per avere veicoli quota pensando che, dopo un anno sferragliare suono inizierà e la won8217t motore di eseguire più di un lakh km. Dove, come in, gadget elettronici, sembra, Design nessun corpo può battere e sembra saggio Hexa è eccellente e se il prezzo è inferiore al 15 per mancanza di fascia alta sarà super hit dooper. Spero che chiarire i dubbi o le impressioni sbagliate molti hanno sui veicoli tata. Lascia auto straniere ora il suo momento di votare per una macchina straordinaria indiano sotto forma di hexa. ciò wow una macchina. what8217s la procedura di prestito per l'acquisto dell'auto prezzo dovrebbe essere di 16 lakh MASSIMO PER PARTE SUPERIORE allora solo gente considererà TATA. COMUNQUE Toyota, Nissan, Renault, CHEVROLET sono molto meglio per lungo periodo. Solo gamma hexa Tata tra 12- 14 lakhs molto better. other saggio andare per Toyota cristallo 8230 Tata Yodha Xenon Pickup diventa il primo prodotto Tata per il 2017. Lancio del Hexa tanto atteso, a gennaio, il 18, sarà ora seguirà l'introduzione di il Yodha Xenon. Il nuovo Yodha Xenon è andato 8230 desiderio e pregare hexa diventerà meglio di fare in India del prodotto e tutto il meglio. punto di prezzo sarebbe il punto di interruzione per la Tata Hexa, se il prezzo nel primo turno di consegna non soddisfa le aspettative dei clienti, sarebbe uno sforzo andato giù per lo scarico. Prezzo deve inferiori tutti i concorrenti, con il tipo di sconti corso con competizione molto importante essere 10 sotto il XUV amplificatore 15 a 20 sotto il Innova. Questo darebbe una voce aggressiva nel segmento. amp che l'aumento dei prezzi può impostare in modo graduale. Molto dinamico. Bello e BEST IN VEICOLO IN PRIMO PIANO sarebbe stato fantastico se il prezzo è più less8230 come ora in confronto a XUV 500 W10 e hexa xt 42. Sembra che XUV sta portando un sacco di funzionalità. se hexa è stato di circa 50 K o più meno di XUV. allora avrei sicuramente acquistato hexa con le eventuali dubbi .. C'è qualche offerta di scambio con Tata Safari Storme Non che conosciamo. È sempre possibile controllare con il vostro concessionario locale per scoprire le offerte attualmente disponibili 8230 scarso rendimento nel mercato. La XUV500 di vendita forte è giunto sotto la minaccia della nuova Tata Hexa. Il produttore ha bisogno di un nuovo lancio presto a recuperare un po 'del mercato ha perso 8230TATA ACCIAIO Jamshedpur Plant (Jamshedpur) Nel 1919 Signore Chelmsford nome della città Jamshedpur, in onore del suo fondatore, Jamshedji Nausherwanji Tata, il cui compleanno si celebra il 3 marzo come Fondatori Giorno . J. N. Tata aveva scritto a suo figlio Dorabji Tata sua visione di una grande città nella zona. Su Fondatori Giorno, il 225 acri (0,91 km2) Parco del Cinquantenario è decorato con lightwork brillante per circa una settimana, attirando gente da tutte le parti della nazione. La città ha diversi soprannomi tra cui Steel City (che è stato riferito durante Tata Steel Green City - Clean City - Acciaio campagna Città) Tatanagar dopo il nome della sua stazione ferroviaria Stazione Tatanagar o semplicemente Tata in ossequio alla significativa presenza di aziende Tata nel città e la sua adiacente areas. At la fine del ventesimo secolo, i Tata volevano costruire un impianto siderurgico in India. Jamshedji Tata è andato a Pittsburgh e ha chiesto il geologo Charles pagina Perin per aiutarlo a trovare il sito per costruire i suoi dreamIndias primo impianto siderurgico. La ricerca di un sito ricco di risorse necessarie per l'impianto, cioè ferro, carbone, calcare e l'acqua ha iniziato nel mese di aprile 1904 a oggi Madhya Pradesh. I cercatori, C. M. Weld, Dorab Tata e Shapurji Saklatvala, ha preso quasi tre anni in una ricerca minuziosa attraverso vaste distese di terreno inospitale per trovare una posizione adatta. Un giorno, quasi per caso si sono imbattuti in un villaggio chiamato Sakchi, nei tratti densamente boschive dell'altopiano Chhota Nagpur, nei pressi della confluenza dei fiumi Subarnarekha e Kharkai. Sembrava essere la scelta ideale e il luogo è stato scelto. il lavoro di sviluppo precoce è stata intrapresa da Durrell Co, una società di ingegneria civile gestito da Lawrence Durrell Samuel, il padre del naturalista Gerald Durrell (che è nato qui) e il romanziere Lawrence Durrell. Commissionato dalla famiglia Tata nel 1920, Durrell è stato responsabile per la costruzione di un mulino latta, un impianto di mattoni, un edificio per uffici, un ospedale e oltre 400 case operaie. Jamshedjis piano per la città è stato chiaro. Egli immaginava molto più di una semplice fila di baracche lavoratori. Ha insistito sulla costruzione di tutti i comfort e le comodità di una città in grado di fornire. Come risultato, molte zone della città sono ben pianificato e ci sono ottimi posti per il tempo libero del pubblico come il Parco del Cinquantenario. Mentre la costruzione di questa bella città, Jamshedji Tata aveva detto. Assicurarsi di porre ampie strade piantate con alberi ombrosi, ogni altro di una varietà crescente rapido. Assicurarsi che non vi è abbondanza di spazio per prati e giardini riservano grandi aree per il calcio, hockey e parchi destinare le aree di templi indù, moschee e chiese cristiane maomettani. Che la città appare come oggi è un testamento per i suoi piani visionari. Jamshedpur è l'unica città in India senza un comune. La responsabilità per la sua conservazione e la manutenzione è interamente assunta da Tata Steel, molto probabilmente una situazione unica al mondo. La leggenda narra che alla fine del 1980, quando il governo dello stato ha proposto una legge per porre fine alla gestione Tata di Jamshedpur e portare la città sotto un comune, la popolazione locale è salito in segno di protesta e sconfisse la proposta governi. Nel 2005, una proposta simile è stata ancora una volta messo da parte lobbying politici. Il target di riferimento è stata la classe operaia. Una grande maggioranza di questo si schierò con il governo e istituire incontri di protesta fuori dall'ufficio Est-Singhbhum Vice Commissari. Tuttavia, l'obiettivo non è mai stato raggiunto e Jamshedpur rimane senza un comune fino a data-e la qualità dei servizi continue. Geography Jamshedpur si trova a 2248N 8611E 22.8N 86.18E 22,8 86,184. Ha un'altitudine media di 135 metri (442 ft). Jamshedpur si trova in una regione collinare, e il suo terreno è abbastanza irregolare. Jamshedpur occupa circa 2.03 della superficie totale di Jharkhand. Totale area geografica di Jamshedpur è 149,23 km square. Climate Jamshedpur ha un clima temperato. Summers inizio a metà marzo e può essere estremamente caldo in maggio e giugno. La variazione di temperatura durante l'estate è da 35 42C sebbene sia assistito temperature superiori a questo negli ultimi anni. D'altra parte la temperatura minima durante inverni è 8C. In effetti, il momento migliore per fare una visita alla città è tra ottobre e aprile. Nel corso di questi mesi, la città riceve anche gli uccelli migratori. Il clima di Jamshedpur è segnata da monsone di sud-ovest. Jamshedpur ottiene forti piogge da luglio a settembre e riceve circa 1200 mm annually. As pioggia del 2001 in India censimento, 8 Jamshedpur aveva una popolazione di 1.134.788 e si classifica 28 ° tra i 35 milioni di-più città in India, secondo il censimento del 2001. I maschi costituiscono 53 della popolazione e le femmine 47. Jamshedpur ha un tasso di alfabetizzazione medio di 82, superiore alla media nazionale di 59,5. In Jamshedpur, 11 della popolazione è sotto i 6 anni di età. Il linguaggio colloquiale è Hindi. Tuttavia lingue tribali come Santhali e Ho sono parlate anche in alcune parti della città. La popolazione è cosmopolita in natura a causa della migrazione di persone provenienti da tutto il paese per lavorare nelle numerose industrie presenti in città. A parte la popolazione indigena tribale degli altri gruppi etnico-religiose sono bengalesi, Bihari, punjabi, Oriyas, Gujaratis, Marwaris e musulmani. C'è un piccolo ma significativo numero di indiani del Sud e, principalmente, da Andhra Pradesh Tamil Nadu e del Kerala. Le principali feste celebrate includono Makar Sakranti, Durga Puja, Deepavali, Holi, Natale, Id-ul-Fitr, Id-UZ-Zuha e Chhath. Jamshedpur, come sede del primo Iron and Steel società privata dell'India (il sesto più grande al mondo ), Tata Steel, che comunemente si chiama Tata Nagar a seguito della presenza significativa della società. Le aree circostanti Jamshedpur sono ricche di minerali, tra cui il minerale di ferro, carbone, manganese bauxite e calce. Si tratta di una città moderna, industriale, le principali industrie essendo ferro e acciaio, produzione di camion, di produzione banda stagnata, cemento e altre industrie di piccole e medie dimensioni che ruota attorno a questi prodotti. La più grande fabbrica è quello di Tata Steel (l'ex Tata Iron and Steel Company o TISCO), e si trova quasi al centro della città. Tata Steel è il più grande impianto di produzione di ferro e acciaio in India, così come la più antica. I piani sono stati fatti per l'espansione della Tata Steel impianto esistente a Jamshedpur da 7 milioni di tonnellate all'anno a 10 milioni di tonnellate all'anno. Sarebbe allora il primo impianto al mondo ad avere 10 milioni di tonnellate di capacità in un unico campus. Tata stabilimento siderurgico di Jamshedpur L'acciaieria è abbastanza grande e ancora si estende intorno a un quarto della superficie di Jamshedpur, e ha due laghi d'acqua interne. L'altro grande fabbrica nella città è Tata Motors con Telcon, che produce mezzi pesanti e attrezzature constructionearth movimento. Tata Motors è stato precedentemente chiamato The Ingegneria Tata e Locomotive Company (TELCO), come locomotive ferroviarie sono stati una volta prodotte qui. Tata banda stagnata (l'ex banda stagnata Co of India Ltd.) produce banda stagnata. In origine era una società britannica costruita nel Golmuri, in seguito ripreso da Tata. Un altro stabilimento, che si trova nei pressi di Tata Motors, è l'acciaio indiano e prodotti Wire (ISWP). ISWP è stato riaperto dopo più di cinque anni da Tata Steel dopo aver superato tutti gli ostacoli di natura giuridica e gli ostacoli BFIR-correlati. ISWP ripreso la produzione nel suo mulino filo il 2 gennaio 2004, dopo la sua acquisizione da parte di Tata Steel, e ha iniziato le sue operazioni mulino asta. Diverse industrie di fama, come TRF Limited (Tata Robins Fraser), che produce macchine per la movimentazione dei materiali alla rinfusa e di lavorazione e altri beni di ingegneria, si trovano a Jamshedpur. Agrico, una controllata di Tata Steel, produce attrezzi agricoli. Tata Yodogawa Ltd o Tayo produce rulli e stampi per laminatoi. Praxair e Oxygen Company Britannica (BOC), sono produttori di ossigeno liquido, azoto e altri gas, entrambi hanno piante adiacenti al acciaieria. Lafarge Cement, in precedenza Tata cemento, si trova vicino a Tata Motors. Insieme con le ciminiere di Tata Power, una a carbone centrale elettrica prigioniera che fornisce una grande quantità di energia elettrica citys, può essere visto da vistosamente i binari mentre venendo a Jamshedpur da rail. Usha Martin situato in Adityapur è una produzione fune azienda. La presenza di altre aziende come ABB, TCS, LT, SL, SMS, Danielle, Italiam Pianti sono un privilegio per la gente di città. La maggior parte delle Piccole e Medie Imprese (PMI) sono situati nella zona industriale Adityapur che prima era NOIDA Asias più grande polo industriale. Ci sono un certo numero di operatori di telefonia mobile a Jamshedpur con il numero notevolmente aumentato negli ultimi tempi, con l'ingresso di nuovi giocatori. Città vicine: Jamshedpur. Chandil. ChaibasaThe Tata Zest è stato lanciato in India ad un prezzo compreso tra Rs. 4.64 - 6.99 lakhs (ex-Delhi). Cosa youll piace: 8226 Indias primo diesel-automatica nel segmento C1. Economico, conveniente amplificatori bassi costi di esercizio 8226 qualità costruttiva, adattamento e fine sono alla pari con i concorrenti. Tata ha apportato miglioramenti significativi 8226 ampi spazi interni ben progettati-amp comodi posti a sedere. Una rara berlina compatta che può ospitare 5 adulti 8226 1.2L turbo-benzina ha una coppia ai vertici della categoria e imponente guidabilità low-end 8226 sospensione bilanciata offre una qualità di cavalcata conforme accoppiato ad maneggevolezza neutra. Nizza EPS troppo 8226 controlli leggeri, ergonomia gradevole e buona raffinatezza. Unità come nessun mercato di massa auto Tata ha davanti a 8226 Caratteristiche: 3-guida modalità (benzina), DRLs LED, fari proiettori, 5quot touchscreen, sensori di parcheggio, comandi vocali ampère 8226 Quando guidato duro, l'AMT sopraelevazione corrisponde alla scorrevolezza amp Shift tempi di un convenzionale automatico 8226 Turbo-benzina manca mid-range pugno e non riesce ad eccitare a regimi di rotazione elevati. Non ad un appassionati di sapori 8226 sottigliezze mancanti povero in cabina di stoccaggio amp (bracciolo del sedile posteriore, pedale, regolazione in altezza delle cinture di sicurezza) 8226 spessi montanti creano gravi punti ciechi durante la guida 8226 Le preoccupazioni per affidabilità a lungo termine amp durata. Precedente automobili Tata havent cavata bene in questo settore 8226 Tata sub-par la qualità del servizio post-vendita è lontano da quello di Maruti, Hyundai e Honda Ultima modifica di GTO. 23 maggio 2015 alle 15:06. Motivo: AMT ora disponibile nella top-end troppo. Rimozione quel punto le seguenti 109 BHPians Grazie Aditya per questo utile messaggio: 4 agosto 2014, 09:55 Ringraziato: 19.197 volte nel 2008, Tata Motors ha creato il contatore segmento sub-4 berlina compatta, con il lancio della Indigo CS. Mentre la macchina ha fatto abbastanza bene per se stessa nei primi anni, si è superata oggi ed è stato lasciato alle spalle dalla concorrenza. La Maruti Dzire, Honda e Hyundai Amaze Xcent sono molto più moderno e accattivante. Per Tata Motors a restare rilevante in questo segmento, di cui avevano bisogno per sviluppare un nuovo prodotto che fosse in grado di competere con i coreani amp giapponesi in termini di qualità, prestazioni, affidabilità e raffinatezza. Con la Zest, Tata cercherà di recuperare un po 'del terreno che ha perso nel corso degli anni. Tata sa quanto sia importante la scorza e il prossimo portellone Bolt sono. A parte le promozioni aggressive, l'azienda ha provveduto a rinnovare la sua rete di distribuzione. Sessanta showroom sono state rinnovate con integrazione digitale, incorporando pareti video. 3000 personale tablet attrezzato sono stati addestrati per ruoli di vendita e di servizio. Per gli appuntamenti di servizio, le note sono presi verso il basso in modo digitale su queste compresse e poi inviati via email ai clienti. Tata Motors ha sviluppato il Zest sulla piattaforma X1 utilizzato anche nella berlina Vista. Ha lo stesso interasse mm 2470 troppo. Tuttavia, la società afferma che è stato ampiamente riprogettato. La Zest fa richiamano da vicino modelli precedenti dalla stalla Tata. La società sostiene questo è stato fatto deliberatamente per mantenere l'identità della vettura come prodotto Tata. Diverse da quelle spunti stilistici, però, non vi è nulla sulla parte esterna che la Zest ha in comune con i suoi predecessori. Ogni pannello della carrozzeria della vettura è nuova. Il Zest rientra nella categoria metro sub-4, che si qualifica per una accisa inferiore berline di dimensioni convenzionali. Con una lunghezza di 3.995 millimetri, la Tata corrisponde al Maruti e Hyundai Dzire Xcent, ed è 5 mm più lungo rispetto alla Honda Amaze. La larghezza 1.706 millimetri e il 1570 mm di altezza, contribuiscono a rendere il Zest l'amplificatore più ampia più alto, e di conseguenza, il più grande sub-4 berlina metri nel paese. E 'anche il più pesante del lotto con la versione a benzina pendere la bilancia fra 1115-1135 kg, mentre il diesel pesa 1170 kg. La benzina Zest ha la più alta altezza da terra della sua classe a 175 mm, anche se il diesel si trova in basso a 165 mm. La Zest incarna Tata nuovo linguaggio di design con una griglia firma fresca che ha linee di cromo che corre lungo la parte inferiore amplificatore superiore, e un nido d'ape maglia in mezzo. I gruppi ottici hanno proiettori alogeni per le travi basse (una novità assoluta in questo segmento). I fari hanno anche una funzione di casa seguimi e anelli luminosi quotangel eyequot fresche intorno ai proiettori. Il paraurti anteriore è dotato di un ampio, diga di trapezoidale aria insieme con alloggiamenti fendinebbia che sono allineati con le luci con tecnologia LED diurne (un altro segmento prima) o inserti cromati (a seconda della variante). Il cofano dell'auto sorge alle due estremità e ha un rigonfiamento potere scolpito nel mezzo troppo. Visto di lato, il Zest sembra di cavalcare piuttosto alto per una berlina. Esistono linee di spalla molto marcate che corrono lungo i lati della macchina (particolarmente evidente sui colori più chiari). I cerchi in lega da 15 pollici fanno del loro meglio per riempire le fonti di ruota, ma appaiono ancora piccolo per i passaruota allargati. Le varianti superiori e medie ottengono 18560 r15. Tata ha fatto un bel lavoro di integrare l'avvio nel design. Anche se alcune persone potrebbero trovare sproporzionata da certe angolazioni, Rehaan e ho sentito che si trattava di una integrazione più bello di Amaze, anche se non così ben eseguito come Hyundai Xcent. C'è una nuova coppia di fari posteriori avvolgenti a LED. Il paraurti posteriore sfoggia un rivestimento di plastica nera sul fondo con un centro montato fendinebbia. Nel complesso, la misura esterni e le finiture sono molto più impressionante di quello che weve visto finora su vetture Tata. Le linee chiuse sono stretti e coerenti. La Zest anche si sente solidamente costruito. Le sue porte, pur non chiudendo con un tonfo europeo, non mi sento fragile come alcune offerte di bilancio da parte dei produttori asiatici. La bordatura in gomma utilizzata è di ottima qualità e va tutto intorno le porte troppo. Il fatto è, la sua piuttosto difficile da individuare qualsiasi taglio dei costi palese sul Zest. non posso dire lo stesso per alcuni dei suoi concorrenti diretti. Tata ha chiaramente pagato un sacco di attenzione per la qualità e la lavorazione, e si vede. Luminosi DRLs bianche sono una caratteristica accattivante sulle strade indiane. Notare le griglie inferiori linea cromata che scorre nei fari: Ci sono opinioni contrastanti su l'integrazione di avvio, ma Rehaan e ho sentito che è stato portato via abbastanza bene: alogeni travi basse (una novità assoluta in questo segmento) sono forniti anche sulla metà variante, ma senza le luci di guida (anelli dell'occhio di angelo): grande calandra sorridente ha un modello a nido d'ape allungata. All'interno del logo Tata T è un piccolo nido d'ape fantasia griglia: Corpo maniglie delle portiere di colore. Le aperture di pannello di ampère linee chiuse erano straordinariamente stretto e coerente a tutto tondo: Il diesel e benzina, entrambi ottengono 15quot cerchi in lega. Tuttavia, ognuno ha un design diverso. Questa è la benzina: Vista del sottoscocca pulita del diesel (165 mm Altezza dal suolo). La benzina ha 175 millimetri GC. Né dovrebbe affrontare le questioni che raschiano: L'area unica mal rifinito potremmo individuare sulla parte esterna. Un po 'di vernice sporca, più visibile a causa delle scorze posizione sollevati: non possiamo fare a meno di pensare quei fari potrebbero essere un po' troppo grande. Gli occhi angelo (anelli) sono semi-visibili in questa immagine: Entrambe le vetture sono della stessa lunghezza, ma la Zest corse molto superiore. Fatto: le aperture di pannello scorze sono più stretti di quelli della Amaze: la scorza ha grandi porte che si aprono a livello. Questo, combinato con l'altezza della vettura e la posizione piuttosto elevato sedere, fa entrare e uscire facile. Come la maggior parte automobili Tata, la cabina del Zest è grande, con un tetto ad arco, dandole quel ariosa all'interno. La prima cosa che salta fuori a voi è la scorze elegante amp elegante cruscotto di progettazione. Chiunque abbia familiarità con le automobili Tata sarà piacevolmente sorpreso lo stile. Il look è fresco, mentre il tema beige nero, argento dettagli e sfumature nere scintillanti guardare molto più sofisticati rispetto al Vista o Manza. In effetti, la tavolozza dei colori, manopole zigrinate e interruttori (con LED verde incorporato ambra AMP) hanno più di un euro di design-feel di un giapponese o coreano. La qualità del materiale utilizzato è buono come alcune delle altre vetture del segmento. Il layout del cruscotto è logico e facile da usare, con una piccola eccezione che ben toccare su presto. Proprio come l'esterno, l'interno zests è un grande miglioramento rispetto a qualsiasi precedente offerta di Tata. Qualità e finitura di ciò che è in bella vista è buono. A meno che non si va alla ricerca intorno per un bordo ruvido, sei improbabile trovare uno. Tata sembra aver intensificato il livello di qualità che si aspetta dai suoi fornitori questo mostra chiaramente al suo interno. Il suo no Hyundai i10 Gran però. Guardare da vicino e youll individuare una manciata (dettagli nelle immagini qui sotto). C'è un nuovo volante a 3 razze. Piccolo e di bell'aspetto, il volante si sente bello da tenere. Il pad corno è esagonale con pulsanti per controllare il sistema di infotainment e telefono. Questi pulsanti sentivano abbastanza solido. Come è la norma in questa fascia di prezzo, il volante può essere regolato in altezza, ma non arriva. Il pad corno è un po 'difficile da raggiungere ed è abbastanza ferma da premere. I gambi luce tergicristallo amp ritenuto piacevole al tatto, senza spigoli o linee di stampo facilmente visibili. I sedili anteriori sono morbidi, ma di sostegno e confortevole. Lo strato superiore della imbottitura del sedile è morbido, e il sostegno complessivo è abbastanza solida per voi di non affondare completamente in loro. Il suo solo come una comoda poltrona su scala più piccola. I tessuti dei sedili caleidoscopico modello di stampa Non sembra per abbinare gli interni perfettamente, anche se non molti saranno lamentarsi di questo. Il rafforzamento lato si estende in avanti da 3-4 pollici e fornisce un eccellente supporto laterale. Il sedile del guidatore è regolabile in altezza e trovare una buona posizione di guida è facile. Crank tutta la strada e ci si siede come nel Wagon R, con una vista della strada. La maggior parte si trovano l'ergonomia per essere perfetta con lo sterzo, i gambi di controllo e leva del cambio cadere a destra in mano. I sedili dont viaggiare troppo lontano però. Ciò potrebbe portare a una posizione di guida per i conducenti angusto super-alte che hanno le gambe lunghe. I pedali sono ben distanziati, ma non c'è pedale o addirittura spazio a sinistra del pedale frizione per appoggiare il piede. Inoltre, le cinture di sicurezza non hanno la regolazione in altezza. Mentre la visibilità frontale è comunque buono, i montanti A sono piuttosto spesse e possono provocare punti ciechi in tutto curve. The ORVMs are tall, albeit not as wide as wed like. The new instrument cluster has white back-lighting. There is an MID in the middle, with a tachometer to the left and speedometer to the right. Like some other Tata cars, the rpm needle glows red when it approaches the rev limit. A digital temperature and fuel gauge sit at the bottom of the tachometer and speedometer respectively. While the digital fuel gauge looks great, it has a resolution of only 6 segments, so you dont get the same accuracy that you would with an analogue meter. The masses will love the real-time fuel efficiency bar that is permanently displayed on the MID. Because it is graphical in nature, its a lot easier to reference when youre driving ( rather than a constantly changing digital number ). The MID can be toggled to show the distance to empty counter, clock, odometer, outside temperature and 2 trip meters. When you get to the trip meters, it automatically shows you the respective fuel efficiency for each of the trips. Convenient, and so easy to use Another thoughtful touch is the door open indicator indicating the exact door that is open. This saves the driver from having to guess which door hasnt been shut completely. The instrument cluster, all the buttons on the center console and the power window switches are illuminated with the same clean white back light. The brightness of the back light, along with the entertainment unit screen, is adjustable in five steps ( though the quotILLUquot graphic pictured below might lead you to believe there are more adjustment steps ). Below on the waterfall center console are buttons for the parking sensor, fog lamps and Eco amp Sport driving modes. Given that the Eco amp Sport driving modes are such a quintessential part of the Revotron petrol engine (theres roughly a 4-6 second difference in the 0-100 times), we think these buttons should have been placed on the steering wheel. In their current position, they are hidden away out of sight and thus, out of mind. A prominent position would result in Zest owners using these buttons more often. This is the one exception to the logical layout of controls that we mentioned earlier. Located at the top of the center console is an infotainment system that Tata and Harman have jointly developed. It has a 5-inch resistive touchscreen and boasts of USB, AUX, SD Card and Bluetooth connectivity. The Zest is equipped with 8 speakers - two speakers and two tweeters at the front and back each. Sound quality is impressive. Even after turning the volume all the way up, there is no clipping or distortion. In fact, this is one of the rare OEM systems that sounds better and better as you go louder. Another good thing about the system is that the music starts playing immediately on start-up. No wait involved, like we see in some other vehicles. Theres even a display button which turns the screen off apt feature for night driving. The touchscreen doubles up as a parking sensor display. Climate control and some vehicle settings (auto-locking doors, parking sensor customisation, approach lamps etc.) can be changed via the touchscreen. The system supports smartphone integration and has an SMS read-out function. It had some trouble downloading contacts from our smartphone, thus we didnt get a chance to test all the voice command functions. We did, however, test the voice commands for the climate control and they worked as intended (similar to the Ford Fiestas system). While the touch functions work properly, the screen8217s sensitivity needs some getting used to. I also feel that some of the virtual buttons could have been a little bigger. As an example, the temperature control buttons are 8 mm diameter circles, which can be difficult to operate on a bumpy road. Of course, this problem can be avoided by using the climate controls physical dials. It was not easy to judge the air-cons cooling performance as we tested the car in heavy rain. A verdict on how it performs in peak summer is best left to our ownership reports. The air-conditioner has an economy mode button which reduces the usage of the compressor, thereby increasing fuel-economy. There is a large gap between the fan amp temperature controller where one would normally expect a display. Of course, in the Zest, this display appears on the touchscreen (a la XUV500). What might trouble owners is the scarcity of storage spots. There is just one cup holder ahead of the gear lever. A larger bin-like area below the handbrake is the only option for you to drop your large smartphone. The doors get very narrow pockets which can barely squeeze in a 500 ml water bottle each. Thankfully, the glove compartment is quite accommodating. It has slots for a pen, visiting cards and the owners manual. Under the front passengers seat is a medium-sized storage drawer too. Attractive dashboard has a black amp beige theme, with silver and sparkling black detailing on the center console: Instrument cluster looks very upmarket with its white backlight. Tachometer needle turns red as you approach the redline. We welcome the instrument clusters relocation at the right place, as against the Vista which had it in the center of the dashboard: The MID ILLUmination can be dimmed. Toggle through outside temperature, clock and distance-to-empty. Trip A amp B display their respective average FE. The graphical bar for instantaneous FE is always shown amp is easy to refer to while driving: Stalks are lightly textured and quality of plastics is excellent. Mold lines barely visible. Notice the logical placement of the headlight level control: Blank area where youd expect a climate control screen. AC settings are shown on the infotainment screen (pic above): Parking sensors, foglamp, Eco and Sport buttons on the top-end petrol. Chrome inserts between the buttons look stellar. USB Aux below: The gear lever feels nice in your hand. Throws are a medium distance and the positioning is ergonomic: Merely one cup holder in the entire car, placed beside the 12v port. Safe to assume that the Zest wont be sold in America Pedals are well spaced out. Though, theres no dead pedal and absolutely no room to the left of the clutch to rest your foot: Front seats are properly cushioned and supportive. Lots of side bolstering too. High seating position gives a commanding view of the road ahead: Red light on the window lock button appears when all passenger windows are un locked. Should have been the other way around. Drivers window gets one-touch-down convenience: Our top variant got metallic finish door handles (but top-end cars displayed at malls didnt). All window switches are backlit: The center air-con vents can be shut by pushing them sideways. Little air still gets through. Side vents cant be closed: Glove compartment is spacious, with a shelf at the top for the owners manual. Lid has holders for a pen, visiting cards etc.: Seats have felt lining (alongside the handbrake) to hide their metal rails. Storage below the handbrake is also visible here: Rearward view for the driver. High parcel shelf and massive C-pillars make things difficult when parking: The rear seat is wide and comfortable. It can accommodate three occupants without much of a squeeze. The doors open wide and the seat is at a good height, aiding ingress and egress. The front seatbacks have been scooped out to enhance rear knee room. Sitting behind the drivers seat in my driving position (I am 510quot), the car still had knee room to spare Even with the front seats pushed back all the way, theres adequate legroom available. Of course, this can be attributed to the fact that the front seats dont slide as far back as in some European cars. Rear passengers will find the space in this sub 4-meter sedan to be plentiful. The roof doming upwards, ahead of them, only adds to the airiness of the cabin. The rear windows are large and they roll down all the way. The seat-base is at a comfortable height while under-thigh support is standard fare (like any other car). The seatback recline angle is comfortable. Its not as reclined as in the Manza, yet theres been no compromise on the angle ( for example, to free up legroom ). Headroom is sufficient for those up to 511quot, although a 6-footer might have minimal clearance from the roof. The middle passenger will have to place his feet on either side of the floor hump. While this hump isnt terribly tall, it is still prominent enough to be an irritant for the 5th passenger. Though the rear bench does have a slight rise around the middle, the center passengers seating area is comfortable. It doesnt feel like hes perched awkwardly higher than others beside him. No neck restraint for the 5th occupant though. Its nice to see that Tata has provided adjustable neck restraints at the rear too. The door pads are upholstered with fabric where your arms rest. Having said that, a center armrest (on the back seat) as well as seatback pockets are missing. For the convenience of rear passengers, the top-end audio system comes with an infrared remote control. Like the front, the door pockets are only capable of holding smaller 500 ml bottles, and there are no cup holders anywhere. The parcel tray is relatively small too. All 3 grab-handles have a soft return action - yet another classy touch showing that the interior quality has stepped up a notch. In addition, the ones at the rear get nifty coat bag hooks. Note: For the mid-variant, these grab handles are fixed and no coat hooks have been provided. The Zests 390-liter boot is bigger than the Dzires and only slightly smaller than the Xcent (407 L) amp Amaze (400 L). However, the usability is restricted by wheel wells protruding far into it. Loading the boot is further hampered by the high loading sill and narrow mouth. No, the rear seat doesnt fold down. Doors open wide, allowing for easy ingress amp egress. 3-stage opening mechanism for the front doors and 2-stage for the rear: There is enough headroom for anyone up to 511quot height. At 510quot, I had adequate legroom even with the front seat pushed all the way back - as shown below. Drivers seat is set for Rehaans 58quot driving position: The floor hump isnt terribly tall, yet its not low enough for the 5th passenger to comfortably place his feet on: 500 ml bottles are a squeeze in the small door pockets. Light beige fabric of the armrest area is sure to get dirty with use: Parcel tray isnt deep at all. Stop lamp and raised sides intrude in on the space. The inch-high lip at the front prevents your tissue box from sliding forward under braking: Typical compact sedan boot (390 liters). Loading the boot is hampered by the high sill and fairly narrow mouth. Wheel wells are intrusive, thereby limiting usable space: Properly stocked tool kit. The pouch has velcro that helps it stick to the boot carpet, preventing it from moving about : Driving the 1.3L Quadrajet Diesel: Here, you can see the lever is in Manual (MAN) mode, with the system suggesting a downshift from the current (2nd) gear: The Zest diesel is powered by the familiar 1.3 liter, Fiat-sourced Quadrajet engine with a variable geometry turbo. It produces 89 BHP 4000 rpm and peak torque of 200 Nm 1750-3000 rpm. Most of you are well familiar with this motor. We welcome Tatas decision of providing the higher-tune version of the 1.3L diesel. Entry-level sedans (e. g. Dzire, Sail, Linea Classic) usually deploy the 74 - 77 BHP version with a fixed geometry turbo, reserving this variable geometry turbo variant for more expensive cars (e. g. SX4, Ertiga). Whats really special with the Zest is that the 1.3L diesel is mated to a 5-speed automated manual transmission (AMT). Tata is badging the AMT as F-Tronic and sources it from Magnetti Marelli (just like Maruti). Its not the same model as the one used in the Celerio though. Theres a dearth of diesel automatics in the sub-10 lakh segment, with the Verna amp Scorpio ATs being the only options available. Make no mistake, this is the Zests USP. We understand that Tata is excited about the Revotron petrol motor theyve developed, but cant help feeling that they should have advertised the diesel automatic bit more Theyve gotten an incredible first-mover advantage here, as the Zest will be the cheapest diesel AT in the country How the AMT works is pretty straightforward. Mechanically, the AMT gearbox is identical to a manual transmission. Whats different is how the clutch is operated and how the gears are shifted. In the manual, the driver is responsible for these tasks. With the AMT, hydraulic actuators located in the engine bay operate the clutch and shift gears. Theres no clutch pedal, and zero driver input is required for gearshifts, making it exactly like a conventional automatic to operate. Simply put, the mechanical functions of operating the clutch and gear-lever have moved from inside the cabin to the engine bay. The AMT is particularly clever because it is cheaper to manufacture than a regular slush box automatic and can be mated onto any existing manual drivetrain (if theres space for it). The AMT is the 4th type of Automatic to be offered in India, after the traditional torque-converter type, dual-clutch AT amp CVT. Try firing up the Zest without putting your foot on the brake, and it wont start. Theres no quotfoot on brakequot warning icon on the instrument cluster (Celerio had one). Instead, theres just a quotdingingquot warning sound. Shift into quotDquot and let go of the brake. Unlike a regular automatic, the Zest AMT doesnt move forward at all. It remains in a clutch-depressed-like state until you press the accelerator. This is an advantage and prevents undesired crawling. However, if the car has been parked on a slope, remember to accelerate, else it will roll back. The Zest diesel sets off smoothly. While the turbo kicks in at 2300 rpm, even at low revvs, there is no shortage of power or driveability. The diesel engines natural characteristics of an early rising overall flat torque curve compliment the AMT gearbox extremely well. This diesel AMT combination helps eliminate a lot of the issues we faced with the Celerio AMT - namely, noticeably jerky shifts (for the driver) and the high frequency of up down shifts. The additional torque means that the Zest AMT doesnt change gears as often as the Celerio, thereby making city driving a smoother experience. In the Zest, passengers will be hard pressed to notice the gearshifts as they happen. The driver will definitely perceive them, but they wont be anywhere near as jarring as in the Celerio AMT. The transmission is also completely silent in its operation. Driving the Zest in the city is an absolute breeze. In these conditions, the AMT truly shines and brings the most benefits. Theres no clutch pedal and theres no requirement for the driver to repeatedly shift between Neutral-1st-2nd either. At these speeds, no difference is felt between the AMT and a conventional AT. In fact, this is more like a DSG in stop amp go traffic, since the mechanism is identical (but only between Neutral and 1st gear). Owners will love the fact that their left leg is completely relaxed, while the higher fuel-economy is an added fx. Diesel remains the cheaper fuel in India and the Zest diesel ATs fuel-economy will easily surpass that of petrol AT sedans by a wide margin. Id also like to add that the AMT manages the clutch amp gearbox a lot better than sub-par drivers out there. Theres no doubt that it is more talented than a below-average driver in choosing when to shift, how to shift and what gear to be in. Sport mode can be toggled on and off by using the button placed on the gear lever surround. From what we could tell, it increases the limit at which the gearbox automatically upshifts. With a heavy foot, youre looking at upshifts between 4000 - 4500 rpm. Parking is easier than in the Celerio. With the Zest, you dont need to press the brake pedal when shifting between R lt-gt D, up to 5 kph. This allows you to quickly swap between the two gears when parking in a tight spot. Its different with the Celerio where you have to stop amp brake before shifting between R lt-gt D. On the open road . the Zest is best suited to a sedate driving style. The diesels sheer torque ensures that the AMT doesnt hunt for gears as much as the Celerio and it can indeed be a smooth long-distance cruiser. On the flip side, an enthusiastic right foot brings out the AMTs weaknesses. For one, gearshifts are a lot more noticeable above 3,000 rpm. At higher rpms, the shifts get jerky too. Those used to smoother AT gearboxes will definitely notice the compromise. This isnt a quick gearbox either and its response times are slow. Not a problem in the city, yet can be one on the highway. Overtaking in automatic mode can be a slow amp tedious affair. The workaround: before overtaking, its better to put the gearbox in manual mode, downshift and bring the engine into its power band. Preparing the car prior to your overtaking manoeuvre works best with the AMT (this was the case with the Celerio too). Manual Mode has other advantages, especially for the more enthusiastic drivers who want a higher degree of control. We recommend shifting to manual mode before overtaking and when you need engine braking (say, on hilly terrain). Manual mode is better on downhill sections as it gives you the desired engine braking, and prevents unsettling upshifts mid-corner. A good thing is that the AMT doesn8217t ever free-wheel (some dual-clutch ATs do). It always keeps the clutch amp gearbox engaged, resulting in better control. Further, 0-100 times are best tried in manual mode, but they certainly wont match up to the true manual Zest. Why Because theres no way to dump the clutch and get a hard launch on the AMT, along with the faster gearshifts that a good driver can pull off. All said and done, manual mode isnt as much fun as in a petrol car, due to the diesel engines inherent power curve and lower max rpm level. If the rpm drops too low in manual mode, the AMT will downshift to prevent the motor from stalling. If you try to upshift at too low an rpm or downshift at too high an rpm, the AMT will ignore your instructions. To use manual mode, push the gear lever forward for an upshift, and vice versa. Hill starts require that you use the correct procedure in order to minimize rollback. We advise you to deploy the handbrake to aid starting on an incline. When starting off on a hill, switching your foot immediately from the brake to accelerator will result in the Zest rolling back. before it engages the clutch and moves forward. Its dangerous, and also bad for the clutch in terms of wear amp tear and overheating. Thus, its best to use the handbrake on an incline. The Celerio had a prominent warning sticker about this on the drivers side door, but the Zest doesnt come with any such instructions. On a related note, Hill Hold braking functionality would have been a neat addition to the Zest AMT. Additional observations with the Diesel AMT: 8226 Tata has clearly worked on insulation and refinement. The diesels NVH levels are nice. When youre driving around town, all youll hear is a muted clatter. 8226 For regular usage, there is no need to use Neutral, other than for starting the Zest. 8226 You can start the car off in manual mode in 2nd gear. This might come in handy in slippery conditions (snow, slush). 8226 If youre driving uphill with a light foot in automatic mode, the AMT shifts from 1st to 2nd, the rpm falls into turbo lag zone and - as a result - the AMT shifts back to 1st. This behaviour can get annoying. 8226 A strange issue we noticed: when lugging up a slope in 2nd gear (not pressing the accelerator), we shifted to manual mode and tried to put the AMT in 1st gear, but it didnt engage 1st. The AMT shifted into neutral (de-clutched) and began to roll backward. We could tell that, every 2 seconds, the AMT would try and get the clutch to engage, albeit unsuccessfully, since we were rolling backwards. 8226 Whilst driving in 3rd gear, we shifted the lever from quotDquot to quotNquot. The MID still showed that we were in 3rd gear, but the engine revved freely like it was in Neutral. This could be an issue if you accidentally bump the gear lever from quotDquot to quotNquot on the move. Don8217t worry, pushing it into quotRquot at speed only leads to a beeping noise (it wont actually shift into reverse). 8226 Not sure how the AMT will behave once the clutch starts to wear out. Will AMT clutches have to be replaced sooner than MT clutches Proper clutch service and setting will play an important role with the Zest AMT. And remember, use the handbrake on inclines Driving the 1.2T Revotron Petrol: Thats the small turbo visible at the end of the black pipe. The petrol too has an intercooler, just like the diesel: Tata Motors has plonked a new 1193 cc petrol Revotron engine under the Zests hood. While it uses the same block as that of the Indica Xeta, the motor has been extensively reworked. Developed in-house, this powerplant uses a Honeywell-developed turbocharger, making the Zest the only turbocharged petrol sedan in its class. The engine also makes the Zest the most powerful sub-four meter petrol sedan in the country, with power amp torque figures of 89 BHP ( 5000 rpm) and 140 Nm ( 1750 - 3500 rpm) respectively. While the Zest is only slightly more powerful than its rivals in terms of horsepower, it makes significantly more torque. For the petrol, the TA65 5-speed manual gearbox is the only one on offer at the moment. The Zests engine has three drive modes: Eco, City and Sport. On switching between these modes, not only does the Zest change the sensitivity of the accelerator pedal, but it also tells the ECU to use different maps to deliver either more power or fuel economy. Listen very carefully at idle when you press the Eco or Sport buttons and youll actually hear the engine idle change a little, which indicates that it is actively changing settings in the maps. One point to keep in mind - every time you switch the car on, the system is back to the default quotCityquot mode. If you wish to regularly use Sport or Eco mode, you must remember to engage it at every start up. As a safety feature, you need to press the clutch pedal to start the Zest. Think of quotturboquot and words like quotlagquot come to mind immediately. However, with the Zest, that isnt the case. The Revotron engine is nearly lag-free and moves eagerly. Its seamless enough that you never feel a lull before the turbo spools up. The turbo is fairly small, as youll see in the picture above. The Revotron can pull from low revs without much effort and is well-suited to Indias traffic conditions. There is so much low-end torque available that, upon releasing the clutch amp with zero throttle input, the car simply pushes forward without stalling. You can even crawl over speed breakers and climb moderate inclines in 2nd gear itself. Tata engineers have done a commendable job of keeping the turbo lag at minimal levels and making the engine extremely drivable in the low rpm range. The Zest has a light steering with a pretty quick ratio, making it manoeuvrable in tight lanes. The clutch too is light enough and has a short 3quot travel range. All these factors put together make the Zest an ideal city sedan. On the flip side, due to the high seating position and absolute lack of space to the left of the clutch pedal, the drivers left ankle will get tired from keeping his foot on the clutch pedal in stop-go traffic. While the engine shines in driveability, those expecting outright performance will be disappointed. Dont even mistakenly compare the Revotron to that explosive 1.2L TSI from the Polo. The Revotron motor certainly doesnt like to be revved hard. Take it past 3500 rpm and the engine gets a bit throaty. The needle turns red at 5500 rpm, with the engine sounding harsh, although you can take it up to 6000 rpm. On the expressway, the Zest is in its comfort zone cruising at legal speeds, and being driven in a sedate manner (lt 4000 rpm). 100 kph in 5th gear is attained at 2300 rpm (identical to the Dzire amp Amaze). You can switch to sport mode on the highway, but this still isnt an engine that begs you to go faster. Dont get me wrong, performance is totally adequate for a family sedan, yet its no tarmac scorcher like the VW TSI. Overtaking manoeuvres will definitely require downshifts. Press the Eco button to take the engine into its fuel efficient mode. Eco greatly mutes throttle response, even when compared to the default City mode. The car isnt eager to respond quickly. That said, the Revotrons low-end torque keeps the Zest usable in bumper-to-bumper traffic. While it is sluggish compared to the other modes, it doesnt get affected by turbo lag. On the other hand, Eco mode is unsuitable for highway driving. Engaging Sport mode makes the car noticeably more responsive to throttle inputs (both, in terms of pedal and engine mapping). A slight dab on the accelerator and the difference is immediately felt. The car is peppy in urban conditions, with initial performance improving considerably over the other modes. However, once the car crosses its comfort zone (about 3500 - 4000 rpm), the Revotron isnt exactly sporty. The gearshift is one area where Tata Motors has made significant progress. The throw is not as long as older Tata vehicles. The gears slot in smoothly and you wont be missing a shift. The gearshift doesnt feel notchy or rubbery, while the gear knob is nice to hold too. However, it does have some issues. On pressing the throttle or lifting off, the gear lever moves back and forth. This also happens when you shift gears and let go of the clutch. We even noticed some vibrations in 3rd gear at 1500 rpm. On our test car, after three hours of driving in the city, the gears seemed to require more effort to engage and sounded noticeably clunkier. Those with a keener sense of hearing might notice faint transmission whine coming into the cabin. The Zest has sufficient insulation for most driving conditions. The car is acceptably refined and there are no concerns on this front. It8217s only at high speeds that some wind amp tyre noise creeps in. It wasnt excessive, but definitely noticeable. Tata is clearly proud of their Revotron engine and, as a result, the Zest wears this prominent chrome badge. Got 3 modes Ride, handling, steering and braking: Tata Motors has made a lot of progress in this department. The Zest manages to glide over roads smoothly at any speed. The suspension did its job beautifully amp silently on the rough patches we encountered on our test-drive. Even larger bumps were eaten up without a problem. The ride is compliant and the cabin feels well insulated. The Zest is decent around corners too. At regular speeds, it has no problems tackling them. When throwing the car hard into corners, there is a bit of understeer, although not as much as other Tata sedans (e. g. Manza). The 185 mm Bridgestone B250s provide good grip, while overall road behaviour is helped by the wide tracks (1450 mm front and 1440 mm rear). That said, there is a fair deal of body roll which dampens the driving experience. Its a tall and heavy car with a suspension tuned for comfort. Dont expect it to be a corner carver or involving handler in any way. The Zests handling is competent for a family sedan and the average Joe will be happy with its neutral dynamics. The new electric power steering developed by ZF is light and accurate. Like the Nano Twist XT, it has an quotActive Returnquot function which makes the car less tiring to drive and park. Its light enough at crawling speeds. Theyve struck the right balance here. Going past 45 kph however, it does weigh up noticeably, almost a little too much (or too early, we should say). At high speeds, theres absolutely no vagueness or twitchiness, which helps the Zest feel planted. This is definitely one of the better EPS units around. As is the norm in this segment, the Zest is equipped with disc brakes at the front and drums at the rear. The 9th generation ABS unit is sourced from Bosch. Overall, the brakes have adequate stopping power. Upon braking in the wet, the ABS did kick in a few times, yet it wasnt intrusive at all. When getting on the brakes, not much happens for the first inch of pedal travel or so. A little more initial bite would have certainly helped make them feel more effective amp confidence inspiring. Last edited by GTO. 5th August 2014 at 17:45. Reason: picture above 8226 ARAI fuel efficiency ratings are 23.0 kpl for the diesel and 17.6 kpl for the petrol. 8226 The Zest is the first in a line of new products that Tata plans to introduce till 2020. It will be manufactured at the Ranjangaon factory, alongside the Manza. 8226 Available in 6 colours: Buzz Blue, Venetian Red, Sky Grey, Dune Beige, Platinum Silver amp Pristine White. Black is absent on the list. 8226 Why is it that all sedans lt4 meters in length have such corny names Amaze, Dzire, Xcent and now, Zest ( which is probably the least corny of the lot, by the way ). 8226 The Zest is clearly a competent product. If you refer to our earlier reviews, youll see that we were quite impressed with the Nanos brilliance, the Arias competence and the Manzas all-roundedness. Where Tata fails is in the marketing function. We hope that the Zest receives the sales amp marketing support it deserves. 8226 If you insert the key and hurriedly start the engine (without stopping momentarily at the accessory position), the starter wont crank. 8226 Tata Motors will certainly offer the diesel with a manual gearbox too. It wasnt available at the media drive though. 8226 The DRLs go off when the angel eye parking lights are switched on. It would have further upped the cool factor if it was possible to have them both on at the same time 8226 Hallelujah, a variant naming system that actually makes sense XT Top, XM Mid, XE Entry Economy. If theres an A at the end (e. g. XMA), its the Automatic version of the respective variant. If theres an S at the end (e. g. XMS), it has the safety pack. 8226 Turning radius of 5.1 meters is bigger than the Amaze (4.5 - 4.7m) and Dzire (4.8m). 8226 The drivers window switch doesnt have 2-steps of progression. As a result, to engage one-touch-down, you have to keep it pressed for more than half a second or so. Theres no one-touch-up functionality. 8226 If you pull the (inside) drivers door handle, it opens the drivers door amp unlocks all other doors (rather than having to specifically flip the lock unlock lever separately). The fact that this is only available on the drivers door is a good thing. 8226 Auto-locking doors can be activated deactivated from the vehicle settings screen. Same for auto relock. Meaning, if you unlock via the remote but dont open the doors within a certain time limit, the Zest will re-lock itself automatically. 8226 To adjust the brightness of MID amp interior illumination, the headlights have to be turned on. After that, keep tapping the left instrument cluster stalk to cycle through the 5 adjustment levels. 8226 The audio system has a slight delay in responding to actions like changing the volume. It takes half a second to reflect the adjustments you make. While this isnt a big deal, the delay is definitely perceivable. 8226 The 5quot touchscreen has a quotpicture viewerquot mode, which enables the display of any image from your USB drive SD card. If the images dont fit the screens aspect ratio, they are disproportionately squished to fill the whole screen. 8226 The infotainment system has a few bugs. Bluetooth (specifically the contacts amp call logs) didnt always work perfectly with our Android phones. Calls and music streaming functioned fine. But we couldnt ever get the quotread incoming SMS aloudquot feature to work. Once, while we were adjusting the music volume, an SMS came in and caused all the info in the central part of the screen to disappear. Regardless of what we tried doing to restore things, it only returned back to its usual self after a long shut-down of the car. 8226 Voice recognition on the Zest is limited to a set of predefined commands. Some examples: Tune to ltstationgt, Play song ltsong namegt, Play album ltalbum namegt, Call ltcontact namegt, Dial ltnumbergt, Set fan speed ltfan speedgt, Set temperature lttempgt, etc. 8226 The parking assist sensor system has some cool features. The 4 sensors have a rearward range of 1.5 meters, displayed in steps of 0.25 m on the screen. You have a choice of 3 warning tones (though none are particularly pleasant to the ear). Theres independent parking volume control, and the option to mix it with the music or override the music. Lastly, you can choose how long the parking sensors stay active after youve shifted out of reverse (e. g. for 0 seconds, 10 seconds etc.). VW owners will be familiar with this, as their parking sensors remain active up to 5 - 10 kph of forward speed. 8226 Indicator stalk has a soft touch lane change feature - tap it and it blinks thrice. Also, the headlamp levelling control is mounted on the light stalk itself. a much more logical place for it. 8226 We were told that the Zests OBD port is located behind the large snap-fit panel, to the right of the steering column. This means that its not always accessible (e. g. if you want to use a bluetooth OBD module while driving). 8226 Despite Tata claiming the Zest is aimed squarely at the personal car segment, rumours of a 74 BHP stripped-down variant does indicate they dont plan to turn a cold shoulder on their commercial customers. 8226 Tata is offering what they call 333 Confidence. This includes warranty for 3 years 100,000 kms, an Annual Maintenance Contract (AMC) of 3 years 45000 kms and free 24x7 roadside assistance for 3 years. 8226 A huge shout-out to Talented Moderator Stratos for post-processing the review pictures 8226 Disclaimer. Tata invited Team-BHP for the Zest test-drive. They covered all the travel expenses for this driving event. Last edited by GTO. 12th August 2014 at 19:27. Reason: Updating variant naming point. The Smaller yet Significant Things: Dials do a clean sweep at start-up. Note that the digital temp amp fuel gauges dont provide the same resolution as analog ones: Ignition keyhole is illuminated. In all 4 of the cars we tested, inserting the key required some force to get over the initial resistance: Several configurable shortcuts on the infotainment home screen. You can have them link directly to any audio or vehicle settings page: 4-segment reversing sensor has a range of 150 cm (1.5 meters). The distance display is broken into 6 parts - 25, 50, 75, 100, 125 and 150 cm: Mid-variant doesnt get the touchscreen system. Functionality is very similar, although sound quality and amp specs are less impressive (4x20w RMS): SD card reader is left out in the mid-variant, but USB amp Aux are still present. This being the diesel, Eco and Sport buttons are missing: Mid-variant gets regular HVAC unit (instead of climate control). No parking sensors, but front and rear foglamps have been provided: At night, all the pure-white LEDs of the dash, steering and interior are visible. Dimming the instrument cluster adjusts them too. Very premium: Detailing amp quality are evident. Things arent absolutely perfect though. This volume knob was already loose on one of the cars we drove: Bright yellow warning is printed on This isnt a removable sticker. Various languages suggest an export possibility: Concentric arch-like demister pattern on the rear glass. That dotted black band at the top is rare on a rear windshield: The Zest doesnt have those black strips running from the roofs front to rear. Resultant gap at the windscreen end is visible: Quality control still needs to be improved. Bolt holding the rear seat has pinched the felt cladding, making it unable to cover the bolt head: Foam padding under the boot carpet. Notice the strap to lift, as well as hook to hold the floor panel up. A thoughtful touch: DRL indicator visible at the top right. The door open warning conveniently shows exactly which door (or boot) is open: Chief Competitors of the Tata Zest What you8217ll like: 8226 Priced lower than the outgoing Dzire. Noticeably better in most areas (quality, comfort, interiors etc.) 8226 Competent engine range. Very refined motors 8226 Absorbent ride quality, even over rough roads. Neutral road manners too 8226 Terrific fuel efficiency, especially from the diesel 8226 Effortless to drive in the city light steering, clutch and gearshift. Automatic transmission available 8226 Maruti8217s excellent after-sales service amp wide dealer network What you won8217t: 8226 Oddball boot design. Side profile looks particularly awkward 8226 Small 316L boot amp no folding rear seat either. Limited practicality 8226 Mediocre brakes (LXi LDi amp VXi VDi), just like the mechanically-identical Swift 8226 Limited rear seat space is incomparable to the Manza, Etios, Verito et al 8226 Hefty 1.2 lakh premium for the Automatic transmission variant What youll like: 8226 An all-rounded compact sedan that does most things well 8226 Packaging brilliance. Roomier backseat than the Dzire, and a larger 400 Liter boot 8226 1.5L i-DTEC engine offers segment-best power amp performance. Excellent driveability too 8226 Diesels 25.8 kpl ARAI fuel economy rating 8226 Light controls, slick gearshift and easy maneuverability for in-city commuting. AT gearbox available 8226 Hondas reliability amp fuss-free ownership experience What you wont: 8226 Diesels NVH is a full level poorer than the refined Maruti Dzire 8226 Brios unconventional dashboard is too basic for this class of car 8226 Not as dynamically accomplished as the Ford Fiesta Classic, Toyota Etios and others 8226 Diesel isnt as high-rpm friendly as the 1.3L MJD 8226 Many practical features missing ( climate control, seat-belt height adjustment, adjustable neck restraints, auto-locking doors, full MID, folding rear seat etc. ) What youll like: 8226 All-rounded package in a contemporary design 8226 Interiors have best-in-class fit, finish amp quality. Accommodating 407 liter boot too 8226 Fuel-efficient, practical diesel amp peppy petrol. Smooth gearbox 8226 Loaded with features ( keyless start amp go, reversing camera, rear air-con, cooled glovebox etc. ) 8226 Comfortable ride quality and predictable handling 8226 Hyundais fuss free ownership experience amp excellent after-sales service What you wont: 8226 1.1L 3-cylinder diesel lacks the top-end punch of competition. Ordinary highway performance 8226 Steering amp dynamics arent to an enthusiasts tastes 8226 Narrow width makes it more suited as a 4 seater, rather than 5 8226 Boot aside, the premium i20 is closely priced with more power, space, equipment amp refinement 8226 Adjustable front neck restraints, seat-belt height adjustment, full MID, auto-locking doors amp dead pedal missing Last edited by GTO. 4th August 2014 at 10:13. Let me start off my saying, I was thoroughly impressed by the Zest. Not only as a step forward for Tata, but more importantly when compared to the competition as well. Everyone who saw the euro-looking dashboard was pleasantly surprised. Both in terms of design and quality, it is impressive. What became apparent to us, spending several hours looking around the Zest was that the Tata team has definitely put a lot of thought and attention to detail into everything - and it shows. Im glad to see that finally a company has developed an engine with user-switchable maps. Think about it, this is the kind of functionality that people pay 20,000 Rupees for in the form of switchable quotPetesquot or quotRaceDynamicsquot boxes. Tata has built that in, and that too in this segment Of course, the Revotron is in no way an exciting or enthusiast engine, but I really applaud this step. Its something thats always been possible, but no one has bothered to do (in the lower segments). I just wish the driving mode buttons were not quotout of sight and therefore out of mindquot. They should have been on the steering wheel, and they should have remembered their setting after a restart too. My guess is that Tata is going to come out with class topping ARAI fuel efficiency numbers. Thats why that tiny turbo is in there. This is of course pure speculation on my part (and assuming that ARAI lets them use the quotEcoquot mode figures). Lets wait and see8230 The diesel AMT is no doubt something the mass market is drooling over. The beauty of it is that it has the wide torque of the diesel to its benefit, (which is what makes it more driveable than the Celerio). For the average driver, this engine AMT combo will be responsive and truly enjoyable. However, pushed hard, it will get much more coarse. Mechanical (and now electronic) gremlins would be my foremost concern with the Zest. The diesel (Fiat engine, Magneti Marelli AMT) would be my pick, not only for more peace of mind, but also because I thought it was better to drive. The touchscreen audio system has a lot of bells and whistles. If you ever give it a listen, turn the volume ALL THE WAY up - thats when its most impressive. (The mid-variant audio, though decent, isnt as good). Last edited by Rehaan. 4th August 2014 at 10:53. The following 94 BHPians Thank Rehaan for this useful post: 4th August 2014, 11:03 Thanked: 6,829 Times Wow a brilliant detailed review. Read it in one go. Having driven the Revotron Zest for a very short distance, I must admit the steering feel and the quality of buttons are absolutely impressive. This is definitely going to be a big thing for the Tatas. However, Tata must pull their socks in the aftersales department too. But, I am sure even that will improve with the Zest and the Bolt. I recently visited the Concorde showroom in Prabhadevi and what a stunning showroom it is. Very knowledgable staffs, great interiors, almost felt like a lounge. The following 7 BHPians Thank M for this useful post: 4th August 2014, 11:10 Thanked: 8,101 Times Great review, am impressed. There are a few rough edges but I did not see any signs of quotcheapnessquot and cost cutting that was so apparent in the Mobilio test The following 14 BHPians Thank ajmat for this useful post: 4th August 2014, 11:14 Location: Bangalore TVM Thanked: 10,653 Times Brilliant review. More than anything else, I hope the diesel automatic becomes a market sensation and other companies follow suit as well. That apart, the car is a very big leap for TATA Motors. Personally, Ill still be a skeptical on their reliability and would like to wait and watch few months how things fare. If TATA is able to provide good initial ownership and service experiences, I wouldnt mind putting my money down on this one - the diesel AMT of course. Sent from my iPhone using Team-BHP The following 6 BHPians Thank CrAzY dRiVeR for this useful post: 4th August 2014, 11:17 Location: Flying Around Thanked: 19,757 Times Fantastic review, guys Take a bow. The attention given to each detail of the Zest is simply mind-blowing This is arguably the first world-class product from the Tata stable. A lot of small, neat finishes look like they were the results of inputs from the late Karl Slym - the classy European touches to the exteriorsinteriors, placement of the central console buttons, even the OEM Head Unit resembles those RCD units from the Volkswagen cars we know of. I am really proud of the fact that an Indian company has taken such giant strides in vehicle development and has developed (in-house) a truly segment-topping car not only for the Indian market but for international markets as well, with several first-in-segment features. I was waiting for this moment to say this, but - Hyundai, take a backseat The car itself is a looker from the front and rear, no doubt about it. Tata needs to seriously amp up its marketing strategy with the Zest - that superb Revotron mill with class-leading figures, and a segment-first and the most cheapest diesel AMT in the country The Zest has all the makings of being a bestseller, a superstar in its segment (or even a segment higherlower, I dare say). I sincerely hope it turns out to be in the top 10 sellers in our monthly sales charts - both Tata Motors and the legacy of the late Karl Slym thoroughly deserve it. Rated thread a very well-deserved 5-stars Last edited by RavenAvi. 4th August 2014 at 11:22. The following 13 BHPians Thank RavenAvi for this useful post: 4th August 2014, 11:34 Thanked: 1,038 Times Tata Motors trying to give a youth touch to the Zest, not sure if it works, but all the best to them. Would really want to see Zest clock up good numbers and give good competition to the DZires, Xcents, Amazes around. The following 18 BHPians Thank sachinayak for this useful post: Bookmark amp Share Tweet this Thread

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